درمان دیسک کمر با لیزر

لیزردرمانی اثری ضددرد، ضدالتهاب و ضدتورم دارد و مطالعات بالینی نشان داده‌اند که می‌تواند در واکنش‌های عصب‌ها نیز تاثیر مثبت ایجاد کند.

لیزر درمانی یا فتوبیومدولاسیون به فرایند ورود فوتون‌ها به درون بافت نرم و تاثیر گذاری آنها بر سیتوکروم سی درون میتوکندری سلول گفته می‌شود. در نتیجه این فرآیند، لیزر درمانی منجر به بروز برخی اتفاقات درون سلول می‌‌شود و متابولیسم سلولی را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر منجر به کاهش درد و التهاب درون سلول خواهد شد. به عبارتی لیزر درمانی روند بهبود بافت را افزایش می‌دهد. بیمارانی که تحت درمان با لیزر پرتوان قرار می‌‌گیرند نتایج مثبت و مطلوبی را به دست خواهند آورد. لیزر کلاس شش یا لیزر پرتوان انرژی بیشتری را ارائه می‌‌دهد که در زمان کمتری به درون بافت‌های عمیق بدن نفوذ می‌کند. لیزر پرتوان انرژی بسیار زیادی را به وجود می‌‌آورد که با نتایج مطلوب همراه است و به بهبود بیمار کمک می‌کند. استفاده از لیزر پرتوان باعث کوتاه شدن دوران درمان و تغییر در سطح درد خواهد شد به نحوی که بیمار از نتیجه به دست آمده رضایت کامل را دارد.

کاربردهای لیزردرمانی

لیزر پرتوان در هر دو نوع عارضه مزمن و حادکارآمد است.برخی افراد برای کاهش کمردرد خود بلافاصله سراغ گزینه جراحی میرونداما توصیه پزشکان بر خلاف آن است مگر اینکه شما سایر گزینه های درمانی را امتحان کرده باشید ،با این حال اگر هیچ یک از این روش ها برای شما نتیجه بخش نباشد ما به شما لیزر پرتوان را توصیه می کنیم.

لیزر درمانی مادون قرمز با تحریک آنزیم سیتوکروم اکسیداز در میتوکندری سلول های شما عمل می کند .این عمل موجب افزایش گردش خون میکرو وجریان سلول های قرمز خون در منطقه تحت درمان می شود. لیزر پرتوان به کاهش درد و التهاب کمک می کندوباعث افزایش ترمیم بافت های نرم وسخت از جمله ماهیچه ها استخوان ها و رباط ها می شود هم چنین با اکسیژن رسانی به بافت های شما عملکرد وریدی و لنفاوی را باز می گرداند.

از لیزر درمانی به منظور درمان اختلالات مزمن و حاد و همچنین بهبود بیمار پس از عمل جراحی استفاده می‌شود. همچنین از لیزر پرتوان به عنوان یک روش درمانی و جایگزین دارو و یک روش موثر برای به تاخیر انداختن نیاز به جراحی استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از این روش برای کنترل درد پس از عمل استفاده کرد. در صورتی که لیزر پرتوان در کنار سایر روش‌های درمانی از قبیل ماساژ بافت نرم، شاک ویو تراپی و التراسوند تراپی مورد استفاده قرار بگیرد با نتایج مطلوب‌ تری همراه خواهد شد.

لیزر پرتوان یا لیزر پرتوان کلاس ۶ می‌تواند به درمان اختلالات زیر کمک کند:

✔ آرتروز

✔ زائده‌های استخوانی زائده‌های استخوانی

✔ آرنج گلف بازان (اپی کندیلیت میانی)

✔ پارگی و کشیدگی روتاتور کاف

✔ اختلالات عصبی

✔ بهبود پس از عمل جراحی

عارضه های درمان شده توسط لیزر درمانی پرتوان

آیا لیزر درمانی درد دارد؟ لیزر درمانی چه حسی را به وجود می‌آورد؟

باید دستگاه لیزر پرتوان به طور مستقیم روی پوست قرار داده شود زیر نور لیزر توانایی عبور از لایه‌های مختلف لباس را ندارد. تعداد زیادی از بیمارانی که تحت درمان با این روش قرار می‌گیرند از احساس ماساژ پوست توسط توپک دستگاه که برای انتقال انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد لذت می‌برند. افرادی که تحت درمان با لیزر پرتوان قرار می‌‌گیرند معمولاً از کاهش سریع درد خود احساس رضایت دارند. افرادی که دچار درد مزمن هستند نتایج مطلوبی را از لیزر درمانی به دست می‌‌آورند به شرط آنکه دوران درمان خود را تکمیل کنند.

آیا لیزر درمانی خطر دارد؟

لیزر پرتوان یا لیزر کلاس ۶ در سال ۲۰۰۴ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان یک روش ایمن و بدون خطر برای کاهش درد و افزایش گردش خون مورد تایید قرار گرفته است. لیزر درمانی یک روش ایمن و موثر برای کاهش درد اسکلتی عضلانی و التهاب ناشی از آسیب دیدگی است.بیشترین خطری که در هنگام لیزر درمانی مطرح می‌‌شود این است که احتمال آسیب دیدگی چشم بالا است به همین دلیل باید در طول درمان از عینک محافظ چشم استفاده کرد.

هر جلسه درمان چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً با توجه به سایز، عمق و شدت بیماری فرد جلسات درمانی لیزر ترابی حدود ۳ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. انرژی پر قدرت لیزر به ارسال مقدار زیادی انرژی در یک بازه زمانی کوتاه می‌پردازد تا بدن از انرژی دریافتی برای ترمیم خود استفاده نماید. لیزر درمانی یک روش بسیار موثر است که در مدت زمان کوتاهی نتایج قابل قبولی را به وجود می‌‌آورد.

هر بیمار به چند جلسه درمان نیاز دارد؟

ماهیت بیماری و واکنش بیمار به درمان نقش مهمی‌ را در مشخص کردن تعداد جلسات درمانی مورد نیاز ایفا می‌کند. در اکثر موارد بیمار به ۶ تا ۱۲ جلسه درمان نیاز دارد که در افراد مبتلا به اختلالات مزمن تعداد جلسات درمانی افزایش پیدا می‌کند. پزشک با توجه به شرایط بیمار به طراحی یک برنامه درمانی مناسب خواهد پرداخت و تعداد جلسات مورد نیاز را مشخص خواهد کرد.